تحصیل در سوئیس


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان گردشگری و آدرس dominic.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 232
:: کل نظرات : 1

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 46
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 231
:: بازدید ماه : 2228
:: بازدید سال : 18915
:: بازدید کلی : 92613

RSS

Powered By
loxblog.Com

نام رسمی آن کشور همسود (مشترک‌المنافع) دومینیکا و پایتخت آن روسو است.دومینیکا در ۳ نوامبر ۱۹۷۸ از بریتانیا اعلام استقلال کرد.واحد پول آن دلار کارائیب شرقی نام د

تحصیل در سوئیس
شنبه 13 آبان 1402 ساعت 19:45 | بازدید : 199 | نوشته ‌شده به دست mehdi | ( نظرات )

سوئیس از جمله کشورهای اروپایی است که به دلیل فراهم بودن سطح زندگی خوب و رفاه اجتماعی بالا مهاجران زیادی را از سراسر دنیا به خود جذب می‌کند. در این میان، برخورداری از دانشگاه‌های برتر جهان و سطح علمی بالای آنها باعث شده است تا متقاضیان زیادی تصمیم به مهاجرت تحصیلی به سوئیس را داشته باشند و برای گرفتن پذیرش از دانشگاه‌های این کشور اقدام کنند. در این مقاله با ما همراه باشید تا با شرایط مهاجرت به سوئیس از طریق تحصیل، انواع بورسیه‌های تحصیلی و زندگی دانشجویی در این کشور آشنا شویم.

 

شرایط مهاجرت تحصیلی به سوئیس

افرادی که قصد مهاجرت به کشور سوئیس از طریق تحصیل را دارند لازم است تا در ابتدا با شرایط تحصیل در سوئیس آشنا شوند و شرایط خود را نسبت به آنها بسنجند. اگر شرایط متقاضیان مطابق با معیارهای خواسته شده از سوی اداره مهاجرت سوئیس باشد، دانش‌آموزان و دانشجویان می‌توانند برای گرفتن پذیرش مدارس و دانشگاه‌ها و ویزای تحصیلی اقدام کنند. برخی از این شرایط برای مقاطع مختلف تحصیلی عبارتند از:

 

مشاوره مهاجرت تحصیلی به سوئیس اصطهباناتی

فرایند اپلای کردن برای گرفتن پذیرش از دانشگاه‌های سوئیس و مهاجرت تحصیلی به سوئیس دارای جزییاتی است که ممکن است متقاضیان زیادی از عهده آن به تنهایی برنیایند. داشتن یک مشاور مهاجرتی و استفاده از راهنمایی‌های او این مسیر را هموارتر و گرفتن ویزا را آسان‌تر می‌کند. وکلای برگزیده موسسه مهاجرتی اصطهباناتی با داشتن سابقه خوب در این زمینه آماده مشاوره دادن به متقاضیان عزیز در رابطه با مهاجرت تحصیلی سوئیس هستند.

مهاجرت تحصیلی به سوئیس در تمام مقاطع

سیستم آموزش عالی در کشور سوئیس از کیفیت و استاندارد علمی بالایی برخوردار است و افرادی که در دانشگاه‌های این کشور درس می‌خوانند و فارغ التحصیل می‌شوند، مدرک تحصیلی آنها در تمام نقاط دنیا قابل قبول است. دانشگاه‌های سوئیس خروجی‌های بی نظیری دارند و مقالات علمی سطح بالایی از این مراکز منتشر می‌شود. همچنین سیستم آموزشی در سطح مدارس نیز در سوئیس بسیار پیشرفته و روش‌های آموزشی در این مدارس به صورت دانش آموز محور می‌باشد.

 

هزینه تحصیل در سوئیس ۲۰۲۴

به طور کلی هزینه تحصیل در سوئیس 2024 برای دانشجویان بین المللی را می توان به 2 دسته هزینه های لازم برای شهریه دانشگاه ها و همچنین هزینه های زندگی در این کشور تقسیم بندی کرد. شهریه دانشگاه های سوئیس برای دانشجویان ملی این کشور و دانشجویان بین المللی با یکدیگر متفاوت است. در برخی از دانشگاه های سوئیس نه تنها دانشجویان بومی، بلکه شهروندان اتحادیه اروپا نیز به طور رایگان و بدون پرداخت شهریه امکان تحصیل خواهند داشت.

دانشجویان بین المللی در سوئیس امکان تحصیل در دانشگاه های دولتی و یا خصوصی را خواهند داشت. دسته اول یعنی دانشگاه های دولتی سوئیس، بودجه قابل توجهی را بابت ارائه امکانات آموزشی از دولت دریافت می کنند. به همین دلیل است که هزینه های تحصیل در این دانشگاه ها در مقایسه با هزینه هایی که توسط دانشگاه های بریتانیا یا ایالات متحده دریافت می شود تا حدی مقرون به صرفه تر است.

لازم به ذکر است، دانشجویان بین المللی که در طی برنامه های تبادل دانشجویی به سوئیس مهاجرت می کنند، دارای شرایط تحصیل رایگان در سوئیس می باشند و ملزم به پرداخت هیچ شهریه ای نخواهند بود. جدول زیر به طور متوسط هزینه تحصیل در این کشور در مقاطع مختلف دانشگاه های دولتی این کشور را ارائه می دهد. لازم به ذکر است جزئیات مربوط به هزینه های تحصیل در دانشگاه های این کشور در سایت این دانشگاه ها در دسترس است.

 

هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی سوئیس معمولا بسیار بالاتر از موسسات دولتی است. این هزینه ها برای دانشجویان متفاوت ممکن است تا 43000 یورو در سال نیز باشد. البته برخی از دانشگاه های خصوصی در صورتی که دانشجویان تمام مبلغ شهریه خود را هنگام شروع برنامه تحصیلی پرداخت کنند، برای آن ها تخفیفاتی را در نظر می گیرند. شهریه این دانشگاه ها بر اساس تعداد کل دروس یا واحد های درسی در هر ترم یا هر سال تحصیلی محاسبه می شود.

با توجه به این که دانشجویان بین المللی معمولا دغدغه هایی برای تامین مخارج تحصیل خود در سوئیس خواهند داشت، در لیست زیر نام برخی از دانشگاه های سوئیس آورده شده است که شهریه مقرون به صرفه ای برای دانشجویان خارجی دارند. این دسته از دانشجویان می توانند از طریق دریافت بورسیه تحصیلی مانند بورسیه دولتی سوئیس هزینه های خود را تامین کنند. همچنین امکان داشتن کار دانشجویی نیز برای افراد وجود دارد.

 

دانشگاه برن: به طور متوسط، 1700 یورو در هر سال تحصیلی

دانشگاه ژنو: به طور متوسط، 900 یورو در هر سال تحصیلی

دانشگاه FHNW: به طور متوسط، 1260 یورو در هر سال تحصیلی

دانشگاه لوزان: به طور متوسط، 1040 یورو در هر سال تحصیلی

پس از بررسی شهریه های دانشگاه های سوئیس، دسته دوم هزینه ها مربوط به مخارج زندگی در سوئیس است. بدیهی است که دانشجویان قبل از سفر به این کشور باید تمامی هزینه های لازم برای اسکان، خوراک، پوشاک، حمل و نقل، قبوض آب و برق و گاز و همچنین اینترنت را برآورد نمایند. در ادامه، متوسط هزینه لازم برای گذراندن زندگی در سوئیس نیز مورد بررسی قرار می گیرد.

زندگی در سوئیس نسبت به برخی دیگر از کشور های اروپایی کمی پرهزینه تر است. از این رو مدیریت بودجه ماهانه برای جلوگیری از مواجه شدن با چالش های مالی، امری بسیار ضروری برای دانشجویان بین المللی این کشور است. می توان گفت که دانشجویان سایر کشور ها برای زندگی در سوئیس به طور میانگین باید درآمد یا ذخیره مالی بین 1300 تا 1700 یورو در هر ماه را داشته باشند.

هزینه زندگی در شهر های مختلف سوئیس متغیر است. به طور مثال، ژنو و زوریخ به عنوان گران ترین شهر های سوئیس شناخته شده و دانشجویان ساکن این شهرها ممکن است ماهانه به بودجه ای بیش از 1700 یورو نیاز داشته باشند. قطعا بخش اعظمی از هزینه های زندگی یک دانشجوی بین المللی صرف اخذ یک محل اقامت خواهد شد. در سوئیس گزینه های متفاوتی برای اقامت دانشجویان بین المللی وجود دارد که با توجه به بودجه در دسترس هر فرد، با انتخاب گزینه مناسب می توان تا حد زیادی در هزینه ها صرفه جویی کرد. جدول زیر شامل رایج ترین گزینه های اقامتی دانشجویان و هزینه لازم برای هر یک می باشد.

 

 

تحصیل در مقاطع مختلف سوئیس

سیستم آموزشی سوئیس یکی از بهترین سیستم های آموزشی شناخته شده در جهان است که خوشبختانه برای مهاجران این کشور چالش های کمتری دارد. این کشور از نظر استاندارد های آموزشی در بین 65 کشور رتبه نهم را کسب کرده است. به این ترتیب می توان دریافت که مدارس و دانشگاه های سوئیس آموزشی با کیفیت بالا به دانش آموزان و دانشجویان مقاطع مختلف ارائه می دهند. در ادامه به تفکیک به بررسی تحصیل در سوئیس ۲۰۲۴ در مقاطع مختلف و قوانین آموزشی آن پرداخته شده است.

 

تحصیل در مقطع ابتدایی در سوئیس و وقت سفارت سوئیس

 

در سوئیس مهد کودک های دولتی و خصوصی زیادی قبل از مقطع ابتدایی وجود دارند. مهد کودک های دولتی سوئیس رایگان بوده و تا سن 6 سالگی به کودکان آموزش هایی را ارائه می دهند. با آغاز سن 6 سالگی، کودکان سوئیسی به مقطع ابتدایی وارد می شوند که بر طبق قانون فدرال گذراندن این دوره 6 ساله برای همه آن ها اجباری است. البته در برخی مناطق سوئیس، طول دوره ابتدایی 4 سال است.

هر یک از منطقه های سوئیس به صورت جداگانه بر سیستم آموزشی خود نظارت دارند. بنابراین برنامه های درسی، بازه تعطیلات و جزئیات آموزش در هر یک ممکن است متفاوت باشد. به طور کلی کودکان در دوره ابتدایی با زبان منطقه خود (آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی یا انگلیسی) آشنا می شوند. علاوه بر این در زمینه های ریاضیات، علوم طبیعی، علوم اجتماعی، علوم انسانی (جغرافیا، تاریخ، اخلاق، دین)، موسیقی، هنر، تربیت بدنی، و سلامت نیز آموزش های مفصلی به کودکان ارائه می شود.

ارزیابی دانش آموزان در مدارس منظقه های مختلف با یکدیگر تفاوت هایی دارد. دانش آموزان سوئیسی معمولا 2 بار در سال ارزیابی می شوند که این ارزیابی شامل آزمون های پایانی آن ها نیز می شود. قبولی در آزمون های ارزیابی مدارس، تعیین کننده مجوز ورود دانش آموز به پایه بعدی خواهد بود. در صورت عدم قبولی، فرد می بایست یک سال تحصیلی را مجددا تکرار نماید.

 
تحصیل در مقطع متوسطه در سوئیس

 

آموزش مدارس متوسطه در سوئیس به دو بخش متوسطه اول و دوم تقسیم می شود. دوره متوسطه اول برای دانش آموزان اجباری است، اما ورود به مقطع متوسطه دوم به انتخاب خود دانش آموز است. با اتمام دوره ابتدایی در سوئیس، دانش آموزان واجد شرایط در سن 11 یا 12 سالگی وارد دوره متوسطه اول شده و یک دوره آموزشی 3 یا 4 ساله را سپری می کنند. برنامه درسی متوسطه اول غالبا شامل آموزش زبان محلی هر منطقه، یک زبان ملی دوم و گاهی اوقات نیز یک زبان سوم اختیاری و انگلیسی است. دیگر دروس تحصیلی این مقطع نیز دروس ریاضی، علوم، جغرافیا، تاریخ، آموزش مدنی، موسیقی، هنر، تربیت بدنی، اقتصاد و غیره خواهند بود.

در اکثر مناطق سوئیس دانش آموزان 2 بار در سال گزارش پیشرفتی به همراه نمرات ارزیابی خود دریافت می کنند. علاوه بر این، بسته به منطقه یا کانتون مورد نظر ممکن است آزمون های پایان سال نیز برای دانش آموزان وجود داشته باشد. دانش آموزان در مقطع متوسطه اول باید به سطح معینی از پیشرفت تحصیلی دست پیدا کنند تا امکان ورود به سطح متوسطه دوم را داشته باشند. با پایان دوره متوسطه اول، برخی از کانتون ها برای دانش آموزان امتحانات نهایی برگزار کرده و در صورت موفقیت به آن ها گواهینامه پایان دوره را اعطا می کنند.

بیش از 90% دانش آموزان سوئیسی ادامه تحصیل و ورود به مقطع متوسطه دوم را ترجیح می دهند. البته دبیرستان های سوئیس به نسبت علاقه دانش آموزان آموزش های متنوعی را به آن ها ارائه می دهند. دبیرستان های آموزش و پرورش حرفه ای این کشور دانش آموزان را برای بازار کار در سوئیس آماده کرده و مطالب نظری و عملی را همزمان به آن ها آموزش می دهند. دسته ای دیگر از دبیرستان ها در سوئیس وجود دارند که با ارائه آموزش عمومی به دانش آموزان، آن ها را برای ورود به مقطع کارشناسی و دانشگاه ها آماده می کنند. در نهایت تحصیل در سوئیس ۲۰۲۴ در دبیرستان های تخصصی این کشور نیز امکان آمادگی برای مشاغل خاص را با آموزش های تخصصی تر در اختیار علاقه مندان قرار می دهد.




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: